Vaktmästarn gillar skimrande rosa naglar?

Nu har äntligen mitt paket från Transdesign hamnat i rätt händer. I onsdags kom paketet till Kramfors, och då hade tydligen postgubben knackat på hos oss med paketet men ingen hade öppnat. Så paketet skickades tillbaka till postcentralen för att sedan gå ut till ett postombud, trodde vi. Två dagar senare och fortfarande ingen avi, började bli lite fundersam vart paketet egentligen hade tagit vägen. Så gick in på postens hemsida för att kolla åter igen på kolli-id’et för att se om något nytt skrivits, men icke det. Bad Kristjan komma och kolla på vad som stog, och han har ju jobbat på posten så han har lite mer humm om vad saker och ting står för. Där ser vi att paketet har mottaget av någon vars namn inte var mitt. Då tänkte jag på en gång att nu är det kört. Men Kristjan kände igen efternamnet och sa att det är ju våran vaktmästare. Ringde honom på en gång och han sa att hans fru hade tagit emot några paket i onsdags. Så fick numret till henne och ringde på en gång. Mycket riktigt så var mitt paket där, hon hade själv beställt något från USA och då antar jag att postgubben antagit att mitt paket var till henne också *suck*, men allt var kvar i paketet som tur var.

Var lite komiskt att det hade kommit hem till vår vaktmästare som inte ens bor på samma gata som oss. Tur att Kristjan är med i svängarna iallafall, haha.

Nu håller jag för fulla muggar på att ta kort på alla nagellack – so stay tuned.
– 

~ av nailedbyzephira på mars 12, 2010.

Kommentera

 
