Seche Vite – Review

Okej, vet inte riktigt hur jag ska säga detta men – Hur har jag kunna levt utan detta toplack innan?

Jag applicerade ett lager av China Glaze basecoat, två lager av Flyin’ High som jag lät torka i sisådär 2-3 minuter. Sedan strök jag på Seche Vite Topcoat. Konsistensen var något tjockare än andra toplack jag testat tidigare, men det var absolut ingenting som störde. Det jämnade ut små misstag jag gjort med Flyin’ High och lämnade en snygg, slät, glansig finish.

Det här toplacket har fått så mycket bra kritik av diverse lackälskare, så pass bra att jag började tvivla på att det verkligen var så bra. Men 1 minut och 30 sekunder efter att jag strykigt på Seche Vite så tänkte jag att nä, nu ska jag se vad det går för och började känna på mina naglar. Jag blev TOTALT chockad, jag kunde känna på naglarna och till och med trycka till lite utan att det lämnade fingeravtryck eller märken. Jag förstår inte hur jag kunnat klara mig utan detta lack innan. Nu efter att jag skrivit detta inlägg så kanske det har gått 5 minuter sedan jag applicerade Seche Vite och nu är naglarna helt torra, inte bara ”dry to the touch” utan verkligen helt torra ända ner till första lagret, underbart! Nu ska vi bara se hur många dagar det tar innan nagellacket börjar chippa.

Älska Seche Vite!
– 

~ av nailedbyzephira på mars 12, 2010.

Kommentera

 
