Nytt i kollektionen

Här kommer bilder på lacken jag köpte från Tradera.

Testade Zoya ovanpå gele naglar, färgen och mattheten är snyggt. Men det det matta lacket är ganska tjockt, så det ovan på gelenaglar blev för mycket. Ska testa det nästa gång jag filar bort gelen istället. Tror det blir mycket bättre då.

Testade istället detta lack ovanpå gelen och det funkade utmärkt. Ett lager räckte gott och väl. Jag hade väldigt höga förväntningar på detta lack eftersom det är mitt första China Glaze lack och kan lova att jag blev verkligen inte besviken. Ofta när det kommer till kromade lack så ser man penseldragen och minsta lilla misstag men detta lack var väldigt förlåtande och penseldragen syndes inte alls. Torkade super snabbt och lämnade en jämn och snygg finish. Penseln var lätt att kontrolera och det är alltid ett stort plus.

Ska lägga upp lite swatches, förhoppningsvis under morgondagen då jag kan få lite dagsljus – Annars blir ju bilderna så konstiga och färgen stämmer inte alls.

~ av nailedbyzephira på februari 27, 2010.

Kommentera

 
